Krigets logik inom försäljning
De drar paralleller mellan affärer och krigföring och använder militära strategier på affärssituationer. Konkurrerande företag får utgöra de olika sidorna i den militära konflikten och marknadsandelar är motsvarigheten till områden som slaget står om.
Marketing Warfare modellen föreslår sätt att tänka och agera oavsett vilken marknadsposition man har.
De fyra principerna för krigföring enligt Marketing Warfare är:
Centrala frågor som uppstår enligt modellen Marketing Warfare är:
Erik Jonsson Kumlien, VD
erik@ccustomer.se
+46 70 362 76 22
CCustomer AB är ett konsult- och SaaS-bolag som har utvecklat en faktabaserad metod, med tillhörande programvara, för att hjälpa säljteam att bli mer effektiva, så att man säljer mer. Bolaget grundades 2013.
Säljarbete sker medvetet och glädjefyllt.
Telefon: +46 8 400 26 116
E-mejl: info@ccustomer.se
CCustomer AB
Landsvägen 50A, 4 tr
172 63 Sundbyberg