Vill du veta hur vi kan hjälpa ditt företag? Välkommen att höra av dig!
Erik Jonsson Kumlien, VD
erik@ccustomer.se
+46 70 362 76 22
CCustomers lösning är att utgå från vår strukturerade process i tre steg för att skala upp säljorganisationens resultat:
Som ett första steg genomförs en faktabaserad kundanalys utifrån bolagets redan befintliga data för att kunna besvara: “Vilken potential agerar ni inte på just nu?”.
Med analysen som bottenplatta processleder CCustomer säljteamet i ett systematiskt arbete för att reflektera kring befintliga kunders ytterligare potential, f.d. kunder med potential att återaktiveras och kännetecknen för rätt nya kunder att fokusera på i nykundsförsäljningen. Teamet får fakta och en tydlig struktur för att genomföra arbetet. Parallellt processleder CCustomer arbetet att ta fram ett strukturerat säljbudskap som går att kalibrera.
För att löpande kunna bibehålla det faktabaserade, metodiska och proaktiva säljarbetet över tid så implementeras kontrollpanelen för pipeline-management (molnverktyget CCustomer Cloud). Det sker via en API-koppling mot kundens CRM-system.
CCustomer är därefter med under de första sex veckornas interna säljavstämningar, så att:
Arbetet är fortfarande pågående. Bolaget fortsätter på sin tillväxtresa och säljchefen har kontroll både på säljteamets proaktiva insatser och på resultatet. Med hjälp av CCustomer Cloud leder säljchefen sitt team under de veckovisa interna säljavstämningarna. I verktyget kommer data emot säljgruppen i ett strukturerat flöde, så att:
Tack vare det framdriftsorienterade arbetssättet, fokuseringen av teamets säljinsatser och arbetet med ständiga förbättringar, så har bolaget kunnat fortsätta på sin tillväxtresa med förbättrad marginal.
Erik Jonsson Kumlien, VD
erik@ccustomer.se
+46 70 362 76 22
CCustomer AB är ett konsult- och SaaS-bolag som med en faktabaserad metodik och kompletterande programvara hjälper säljteam att skapa bättre resultat. Bolaget grundades 2013.
Säljarbete tillför bestående värden
för både köpare och säljare
och bidrar på så vis till en
smartare, roligare och rikare värld!
Telefon: +46 8 400 26 116
E-mejl: info@ccustomer.se
Adress. CCustomer AB, Landsvägen 50A, 4 tr
172 63 Sundbyberg